Profesja w głównej części została stworzona dla handlu i jest jedną z podstawowych rzeczy do zwiększenia stanu naszej gotówki. Profesje dają nam specyficzne dla siebie umiejętności – pozwalają na zbieranie dodatkowych przedmiotów, tworzenie lub ulepszanie ich przez całą grę w World of Warcraft.
Każda klasa może nauczyć się do 2 głównych profesji i wszystkich 3 podrzędnych. Nauczymy się ich u trenera, zwykle w stolicy. Jednak, podstawy danej profesji pozwalają na tworzenie i zbieranie tylko najsłabszych przedmiotów. Przez całą grę musimy korzystać ze swojej profesji, by nasz poziom jej zaawansowania cały czas się rozwijał. Z biegiem czasu, poziom naszej profesji zwiększa się i jesteśmy w stanie nauczyć się tworzenia następnych przedmiotów. Oprócz składników i poziomu zaawansowania, do stworzenia danego przedmiotu będziemy musieli zdobyć jej schemat lub nauczyć się u trenera.
Wszystkie profesje posiadają 5 poziomów nauki. Przez poziomy Apprentice (0-75), Journeyman (75-150) i Expert (150-225) do naszej nauki wystarczy nam tylko trener w stolicy. Jednak by przejść na poziom Artisan (225-300), będziemy już musieli wykonać dodatkowego questa. Mając dodatek The Burning Crusade, w Outlandzie możemy nauczyć się ostatniego poziomu, Master (300-375). Ostatniego poziomu, Grand Master (375-450) możemy się nauczyć od 65lv w Northrend mając zaaktywowany najnowszy dodatek Wrath of the Lich King.
By dowiedzieć się, jaka jest szansa że poziom profesji zwiększy się, wystarczy spojrzeć na kolor danej rzeczy: Pomarańczowy – 100% szans na skill-up Żółty – ok. 50% szans na skill-up Zielony – 10-20% szans na skill-up Szary – 0% szans na skill-up
Trzeba także zaznaczyć, że profesje dzielą się na parę kategorii. Profesje “zbierackie” pozwalają na zbieranie dodatkowych składników z najróżniejszych źródeł w całej grze, użytecznych w innych profesjach. Możemy je bezpośrednio wykorzystać poprzez inną profesję albo sprzedać na domu aukcyjnym. Poza tym, każdy gracz z tą profesją zyskuje stałą zdolność (na wzór racialów, czyli zdolności unikalnych ze względu na rasę). Przykładowo, skinner ma zwiększoną szansę na krytyczne uderzenie, a górnik ma dodatkowy bonus do życia.
Profesje odpowiadające za “produkcję” tworzą przedmioty z najróżniejszych składników, w głównej części pochodzących z profesji zbierackich. Dzięki nim, możemy całkiem wymienić nasz ekwipunek na lepszy, lub wystawić go na aukcji.
Profesje “usługowe” dostarczają takich usług, jak np. buffowanie itemów. Przez to nasz przedmiot polepszy się, po przez zwiększenie ilości artrybutów lub uzyskanie nowej własności. Niestety, enchanterzy nie mogą ulepszać itemów przez dom aukcyjny i klientów trzeba na bieżąco szukać.
Poza tym, na wyższym poziomie niektórych profesji można wyspecjalizować się w jednym z kilku kierunków. Przykładowo – alchemik musi wybrać pomiędzy mistrzostwem napojów, mistrzostwem eliksirów a mistrzostwem transmutacji. Pamiętajmy, że nie wszystko da się sprzedać – niektóre rzeczy są tylko dla ludzi wtajemniczonych w daną profesję.
Profesje Główne
Inscription
Inskrypcja została wprowadzona z patchem 3.0.2 – Echoes of Doom razem z systemem glyphów – magicznych znaków, które przypisuje się swojej postaci w spellbooku i stanowią odpowiednik enchantów dla umiejętności. Inskrypcja oprócz tworzenia tzw. skryb, których używa się do ulepszenia swoich umiejętności, służy także do tworzenia zwojów dających tymczasowy buff lub specjalnych przedmiotów, dzięki którym enchanterzy mogą sprzedawać swoje usługi w domie aukcyjnym.
Rola: Produkcja Polecane klasy: Wszystkie Związana z: Herbalism
Herbalism
Zielarstwo pozwala na zbieranie ziół i roślin z ziemi. Większość z nich jest potrzebna alchemikom. Posiada zdolność wyświetlającą zioła na minimapie.
Rola: Zbieractwo Związana z: Alchemy
Alchemy
Alchemia to mieszanie napojów, eliksirów, fiolek, olejów i innych substancji z ziołami i innymi składnikami. Większość recept wymaga różnego typu buteleczki. Doświadczeni alchemicy potrafią przemieniać esencje i metale w całkiem inne rodzaje tych składników.
Rola: Produkcja Polecane klasy: Wszystkie Związana z: Herbalism Specjalizacje: Master of Potions, Master of Elixirs, Master of Transmutation
Mining
Poprzez górnictwo, możemy zbierać najróżniejsze surowce, klejnoty i kamienie z wystających złóż minerałów. Poza tym, daje także możliwość przetapiania w kuźni surowców w sztabki metalu. Posiada zdolność wyświetlającą żyły minerałów na mapie.
Rola: Zbieractwo Związana z: Blacksmithing, Engineering, Jewelcrafting
Blacksmithing
Kowalstwo to kucie metalowych broni oraz zbroi pierścieniowych i płytowych, kluczy i innych użytecznych rzeczy. Kowal potrafi także stworzyć kamienie do tymczasowego zaostrzenia broni. Większość przedmiotów wytwarza przy kowadle przy użyciu młota kowalskiego.
Rola: Produkcja Polecane klasy: Związana z: Mining Specjalizacje: Armorsmith, Weaponsmith (Axe/sword/hammer smith)
Engineering
Inżynieria jest bardzo nowoczesną profesją – przez nią stworzymy mechaniczne urządzenia, matieriały wybuchowe, trinkety, granaty czy wybuchowe owce. Tworzone są zwykle z metalu, różnych minerałów i kamienia. Większość produktów może być używana tylko przez inżynierów.
Rola: Produkcja Polecane klasy: Wszystkie Związana z: Mining Specjalizacje: Gnomish, Goblin
Jewelcrafting
Dzięki jubilerstwie, będziemy mogli wycinać klejnoty, tworzyć pierścienie, naszyjniki, trinkety i klejnotowe korony. Przez dodatkową umiejętność Prospecting, możemy znaleźć rzadkie minerały w surowej rudzie (która nie została jeszcze przetopiona). Dostępna tylko dla kont z dodatkiem The Burning Crusade.
Rola: Produkcja Polecane klasy: Wszystkie Związana z: Mining
Skinning
Oskórowywanie najróżniejszych bestii pozwala na zdobycie wielu kosztownych skór czy łusek, potrzebnych do kuśnierstwa i paru innych profesji.
Rola: Zbieractwo Związana z: Leatherworking
Leatherworking
Kuśnierstwo pozwala na stworzenie najróżniejszych skórzanych przedmiotów, używając takich składników jak skóry i nić. Zaawansowani Kuśnierzy potrafią także tworzyć zbroje pierścieniowe (Mail).
Rola: Produkcja Polecane klasy: Związana z: Skinning Specjalizacje: Dragonscale, Elemental, Tribal
Enchanting
Zaklinanie to wyciąganie magicznych pyłów, esencji i łusek, by następnie ulepszyć nimi najróżniejsze części ekwipunku, by posiadały dodatkowe artrybuty, moce i własności. Enchanterzy umieją także tworzyć różdzki i oleje nakładane później na broń. Podstawowa umiejętność disenchanting, niszczy magiczny przedmiot w poszukiwaniu magicznych składników.
Rola: Usługi Polecane klasy: Wszystkie
Tailoring
Krawiec potrafi uszyć najróżniejsze dobra takie jak ubrania czy skórzane torby. By to zrobić, najpierw zamienia surowe tkaniny jak np. wełna w przędze. Następnie, przy użyciu najróżniejszych nici, szyje szaty i inne przedmioty.
Rola: Produkcja Polecane klasy: Związana z: Zabijaniem humanoidów Specjalizacje: Primal Mooncloth, Shadowcloth, Spellcloth
Profesje Podrzędne
First Aid
Pierwsza pomoc to inaczej tworzenie bandaży z surowych tkanin i nakładanie ich na siebie lub sojusznika.
Rola: Podrzędna profesja Polecane klasy: Wszystkie Związana z: Zabijaniem humanoidów
Cooking
Poprzez gotowanie, możemy upiec najróżniejsze jedzenie, które oprócz szybkiej regeneracji, wspomaga najróżniejszymi bonusami do artrybutów.
Rola: Podrzędna profesja Polecane klasy: Wszystkie Związana z: Fishing
Fishing
Wszystkie jeziora, rzeki i oceany w grze nie są wcale puste – możemy z nich wyłowić najróżniejsze ryby, by potem je usmażyć profesją Cooking. Czasami w wodzie znajdziemy także coś więcej, niż zwykłe ryby.
Rola: Podrzędna profesja Związana z: Cooking
Źródło : http://wow-space.info/postac/profesje
Trochę pozmienial :D : Neg
|